Till startsidan för Mölndals stadTill startsidan för Mölndals stad

Sidans innehåll

För barn

Sagostunder, filmvisning och familjeträffar är exempel på aktiviteter som Mölndals stad ordnar för barn.

Att göra för barn

I Mölndal finns det öppna förskolor
i Balltorp, Åby, Kållered, Ryet och Lindome.

Här kan man leka, sjunga och fika
tillsammans och träffa andra familjer.

De öppna förskolorna erbjuder alla nyanlända familjer
med barn från 0 till 6 år ett så kallat introduktionsbesök.
Då får du veta mer om vad en öppen förskola är.
Det kommer också att finnas en tolk på plats.

Film och teater visas på Kulturhuset Möllan. Där ordnas bio för barn i förskola och skola.

På loven visas film för lediga barn. Aktuellt program finns på
Kulturhuset Möllans webbplats.

Under sommaren kan skolbarn mellan 9 och 16 år åka badbuss
till Djursjön för att bada, paddla, fiska och mycket annat.

Lekplatser

I Mölndal finns mycket att välja på när du vill leka. Nästan oavsett var du bor kan du hitta en lekplats i närheten.

Flera av lekplatserna är tillgänglighetsanpassade, för att det ska vara enkelt för alla att leka där.

Hjälpte denna information dig?

Ditt svar hjälper oss att förbättra sidan.

Senast uppdaterad: