Till startsidan för Mölndals stadTill startsidan för Mölndals stad

Sidans innehåll

Kultur

I Mölndal kan du gå på bio och teater,
se utställningar och lyssna på musik.
Här berättar vi om några kulturaktiviteter
som Mölndals stad är med och arrangerar.

Barnprogram

Sagostunder, filmvisning och familjeträffar
är exempel på aktiviteter som
Mölndals stad ordnar för barn.

Aktuellt program hittar du
i stadens evenemangskalender.

Film och teater

På kulturhuset Möllan kan du se film och teater.
Där ordnas bio för barn i förskola och skola.
På höstlovet och sportlovet visas ibland film
för de lediga barnen.

Aktuellt program finns på
Kulturhuset Möllans webbplats.

Kulturskolan

kulturskolan kan du lära dig
att spela ett instrument.
Du kan också lära dig att dansa,
sjunga och spela teater.

Alla barn och unga som bor i Mölndal
får gå i kulturskolan.
Men antalet platser är begränsat,
det kan vara kö till kurserna.

Hembygdsföreningar

I Mölndal finns tre hembygdsföreningar,
Mölndal, Lindome och Kållered.
Hembygdsföreningarna jobbar
för att bevara lokal kultur och historia.

Mölndals stadsmuseum

På museet kan du se och uppleva
hur det var att leva i Mölndal för länge sedan.

På museet finns flera olika utställningar
som berättar om Mölndals historia och kultur.

Läs mer om Mölndals stadsmuseum på internet.
museets webbplats ser du
vilka utställningar som finns just nu.

Gunnebo slott

Gunnebo slott är ett slott från 1700-talet
med en vacker och levande trädgård.

Det händer mycket spännande
på Gunnebo slott.
Konserter, sommarteater och julmarknad
lockar många besökare.

Du kan också besöka det unika slottet.
På kaféet och i restaurangen
kan du fika och äta mat som
har odlats i slottets trädgård.

Vandra genom kultur och historia

På många platser i Mölndal
finns spännande minnen efter människor
som bodde här för länge sedan.
Det kan vara gamla gravar
eller boplatser.

Mölndals stadsmuseum har gjort
en karta över vandringar
där du får veta mer om Mölndals historia och kultur.
Kartan kan du hämta gratis på museet.

Hjälpte denna information dig?

Ditt svar hjälper oss att förbättra sidan.

Senast uppdaterad: