Artiklar
-
Digitalt möter analogt med Osmo
Det vi gör i verkligheten kan hända i iPaden! Ja det har barn och pedagoger på Bifrost förskola fått erfara. Med hjälp av materialet Osmo har de skapat ett lekfullt möte mellan den verkliga världen och den digitala. Läs mer ... -
Programmering – ett av många språk i förskolan
Att arbeta med programmering tillsammans med förskolans yngsta barn utifrån en kapitelbok, går det? Med programmering som förhållningssätt blir algoritmer, loppar och buggar en del av språket i vardagen på Torallastigens förskola. Läs mer ...
Äldre artiklar
-
Ögonrörelser avslöjar läsförmågan i Lindome
-
Våga förändra och veta varför
-
Graffitti på schemat
-
Fiolen ska stärka språket i förskolan
-
Öppna förskolan - en mötesplats
-
Ungas perspektiv i framtidens forskning
-
Undervisning i sagans värld
-
Ett riktigt viktigt varv
-
Stor förskola med stora möjligheter
-
Mentorsstöd för barnskötare
-
I Mölndal processleder vi varandra
-
Puls på Sinntorpsskolan
-
Lyckat chefssamarbete med nya planer
-
Digitalt möter analogt med Osmo
-
Programmering – ett av många språk i förskolan
-
I varje rum ryms möjligheter
-
Digitala tips delas digitalt
-
Äventyrspedagogik som engagerar
-
G Suite gör skillnad
-
Lära med lera
-
En ny förskola växer fram
-
Samtal som gör skillnad
-
Praktiknära samverkansforskning
-
Hållbart språkarbete växer
-
Att leda i en digital omvärld
-
Barn kan!
-
MakerMölndal - nya lärmiljöer och ny teknik
-
Att befästa begreppet undervisning
-
Vi har ett rum och vad gör vi då?
-
Bilder av samtal i Zambia
-
Förskoleklassnätverket möts runt digitalisering
-
Processer och mötesplatser i förskolan
-
Delaktighet för unga i Mölndal och Georgien
-
Fokus Digitalisering
-
Barns och ungas plats i den växande staden
-
Dörrar öppnas i Mölndals förskoleklasser
-
Barns röster lyfts i ny musikförskola
-
Res ut och inspireras, kom hem och inspirera
-
Språk-, läs- och skrivutvecklare
-
Flexibel lärmiljö i klassrummet
-
Leda digitalisering
-
Internationellt demokratiprojekt
-
Den digitala resan
-
Modig dramapoesi från Zambia i Mölndal
-
Ett torg växer fram
-
Vem är Fredrik Hellsten?
-
Maker Mölndal
-
Förskolans lärmiljöer i fokus
-
Odlingsglädje i Kållered
-
Mentorsgrupp som stöd för förskollärare
-
Skolelever lär sig om kultur
-
Scensäkra elever
-
Rum som skapas och omskapas
-
Resande i handdockor
-
Från modersmål till flerspråkighet
-
Läslyftet
-
TAKK i förskolan
-
Kvarnbyskolan satsar på Sociala medier
-
Genus och normer i förskolan
-
Mölndal delar
-
Solsken i Skolsverige
-
Sinkadusen
-
Sinnesträdgård
Missa inget, prenumerera på våra artiklar
Artikelarkiv
Taggar
#Digitalt
#Fortbildning
#Fritidshem
#Förskola
#Förskoleklass
#Hållbarhet
#Internationellt
#Kulturskolan
#Ledarskap
#Läsa
#Modersmål
#Modersmålsnytt
#Räkna
#Skola
#Skolahemma
#Skriva
#Språk
#Utomhus
#Värdegrund
#Övrigt