Translate

Use Google to translate the web site.
We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Mölndals stads startsida

Röster från Mölndal

Tina Nordstrand är kontorschef på SEB Härryda-Mölndal Göteborg och berättar i månadens Röster från Mölndal om hur kontakten med sin bank har förändrats med samhällsutvecklingen.

Lokala och digitala

Förra sommaren började jag som kontorschef på SEB Härryda/Mölndal efter att ha varit inom banken i drygt trettio år varav de senaste tio åren som ledare på olika kontor i Göteborg. När jag blickar tillbaka på dessa år så kan jag konstatera att mycket har hänt under dessa trettio år och man kan lugnt säga att banken förändras i takt med samhällsutvecklingen.

I slutet av åttiotalet ringlade sig kön lång utanför bankkontoren under årets första dagar. Då serverades nämligen ”räntekaffe”. Med hatten i ena handen och bankboken i den andra ville man få sin ränta införd i den gröna bankboken.

Idag trettio år senare möter våra kunder oss digitalt via internetbank, telefon, appar och via skypemöten. Fortfarande är dock det fysiska mötet en viktig kontaktpunkt för våra kunder, speciellt när något händer i privatlivet eller i ett företags utveckling.

När man ska köpa eller sälja sin bostad, när man blir sambo, får barn, gifter eller skiljer sig vill många ha det personliga mötet. För företagaren som ska starta eget företag eller som kanske har expansionsplaner. Oavsett om det är privata livshändelser eller olika faser i företagets utveckling, så är det värdefullt att sitta ner med en rådgivare där vi som bank kan hjälpa till, skapa värde och göra stor skillnad för en privatperson eller ett företag.

We care for ambition och vi vill hjälpa våra kunder att nå sina ambitioner och skapa de bästa förutsättningar till ekonomisk frihet och trygghet, för privatpersoner, företag och bidra till en långsiktig hållbar samhällsutveckling.

På kontoret är vi idag sexton personer jämnt fördelat mellan företags- och privatrådgivning. Vidare har vi också rådgivning inom Private Banking och specialister inom Pension & Försäkring på plats, vilket ger oss stora möjligheter att hjälpa våra kunder med deras olika ambitioner.

En långsiktigt hållbar grön bank

Hållbarhet är otroligt viktigt för oss som bank. Vi inom SEB har varit en del av den svenska samhällsutvecklingen i över 160 år, vi har alltid agerat långsiktigt och vi vill även vara det för kommande generationer i framtiden.

I allt vi gör försöker vi tänka långsiktigt och hållbart, till exempel grön finansiering, gröna bolån, gröna billån, gröna obligationer och ett stort utbud av gröna hållbara fonder samt stora investeringar i företag som aktivt jobbar med miljö och hållbarhet.

Vårt kontor för Mölndal/Härryda är ett bra exempel. Vi valde för några år sedan att flytta till ett så kallat grönt hus i Krokslätts Fabriker. Byggnaden vann Guld i Sweden Green Building Award 2015.

Tina Nordstrand

Varför Mölndal?

Efter tio år på olika kontor i Göteborg fick jag frågan om Mölndal och svaret var givet. Mölndal & Härryda är kommuner med stark tillväxt, det händer mycket i samhället, befolkningen växer, det byggs fler bostäder och nya områden etableras. Näringslivet blomstrar och växer, många nya och befintliga företag etablerar sig i vårt område och överhuvudtaget andas det en framtidsanda. Så att få möjlighet att vara med på denna resa känns otroligt spännande och inspirerande, för mig personligen, men också för oss som bank.

Vi välkomnar alla nya och befintliga kunder så oavsett privat eller företagsaffär är ni varmt välkomna till oss.

När jag inte är på kontoret eller ute på företagsbesök befinner jag mig gärna i vårt sommarhus på Tjörn, en oas med lugn och ro, med havet inpå knuten och förhoppning om många sköna varma soliga dagar.

Hälsningar
Tina Nordstrand

Kontakt

Karin Kempe
Näringslivssamordnare
Näringslivsenheten
031-315 13 14
karin.kempe@molndal.se

Hjälpte den här informationen dig?

|

Dela på:

Senast uppdaterad 2020-04-15 15.30