IT-support för utförare

Du som är anställd hos en privat utförare av vård och omsorg behöver ha behörighet till olika system.

Ny behörighet, ändring av behörighet eller avsluta behörighet, ska anmälas till Digital support. Digital support skickar sedan beställningen vidare till vård- och omsorgsförvaltningens IT-avdelning, VOF IT.

I menyn till vänster finns två formulär; ett för att anmäla ny behörighet eller ändra befintlig, och ett formulär för att avanmäla behörighet, till exempel när en medarbetare avslutar sin tjänst.

Vanliga frågor och svar

Exempel på vanliga frågor och vart du ska vända dig för support:

Lösenord

  • Registrera dig i lösenordsportalen som finns på molndal.se/login.
    Detta gör att du kan återställa ditt lösenord om du har glömt det. Tjänsten är tillgänglig dygnet runt.

Problem att logga in i fjärrskrivbordet

  1. Testa med en annan webbläsare, såsom Google Chrome eller Microsoft Edge.
  2. Återställ ditt lösenord via molndal.se/login, om du registrerat dig i lösenordsportalen.
  3. Fortfarande problem? Kontakta Digital support.

Hit vänder du dig för support

Digital support

  • Inloggningsproblem
  • Problem med anslutning
  • Behörighetsanmälan
  • Avslut eller ändring av behörighet

VOF IT

  • Canea
  • MCSS
  • Phoniro
  • TES-frågor som inte handlar inloggning
  • Treserva-frågor som inte handlar om inloggning
  • Treserva-koddosor
  • Omsorgstelefoner (det vill säga en telefon som har åtminstone någon av apparna MCSS eller Treserva)

Kontakt

Digital support
helpdesk@molndal.se
031-315 25 00

Telefontid:
Måndag–torsdag, kl. 7–16.30
Fredag, kl. 7–16

VOF IT
vof.it@molndal.se
031-315 28 30

Telefontid:
Måndag–torsdag kl. 9–12 och 13–15
Fredag 13–15

Dela på:

Senast uppdaterad