DAGNY hjälper dig att använda digitala tjänster i mobilen

Vill du lära dig att använda appar och digitala tjänster i din mobiltelefon? Då ska du ladda ner DAGNY. Det är en gratis app, särskilt framtagen för seniorer, som visar steg för steg hur du bokar biljett, betalar räkningar och annat som kan underlätta vardagen.

Hand med mobil i handen där appen DAGNY visas.

Enkla instruktioner, steg för steg

Idag kan du uträtta många ärenden med hjälp av din mobiltelefon, som att beställa biljetter, handla mat och betala räkningar.

Med appen DAGNY får du tillgång till enkla instruktioner som visar dig, steg för steg, hur du använder digitala tjänster med din mobiltelefon. Appen DAGNY är gratis och kan laddas ner till iPhone från App Store och Android-telefon från Google Play.

Det här kan DAGNY hjälpa dig med

I appen DAGNY finns enkla instruktioner som visar, steg för steg, hur du:

  • Laddar ner en app
  • Söker efter information på internet
  • Skaffar mobilt BankID
  • Skaffar mejladress
  • Ringer video-samtal
  • Söker resa med kollektivtrafik
  • Köper biljett för kollektivtrafik
  • Köper parkeringsbiljett

I DAGNY-appen finns även en ordlista med förklaringar på ord som ofta används i digitala tjänster.

Det känns roligt att äntligen kunna lansera DAGNY-appen! Vi hoppas att den kommer till stor nytta för många och även ökar den digitala delaktigheten i samhället, säger Myriam Belbekri, digitaliseringsledare i Mölndals stad.

Digitalt stöd - fler tips på webben

Fler tips om information och utbildningar för att öka digital delaktighet hittar du på sidan Digitalt stöd.

Samverkansprojekt för att öka digital delaktighet

Projektet Digital Delaktighet påbörjades år 2017 och är ett samverkansprojekt mellan Mölndals stad, Härryda kommun, AllAgeHub och Dagny AB i syfte att öka den digitala delaktigheten för seniorer. Appen DAGNY har tagits fram i projektgruppen i samarbete med pensionärsföreningarna PRO och SPF samt seniorer från träffpunkter i Härryda och Mölndal.

Kontakt

Dela på:

Senast uppdaterad