Många som ringer till Kontaktcenter

Sommaren går mot sitt slut och många har återgått till vardagen igen. Det märker vi i vårt Kontaktcenter. Just nu är det extra många som ringer till oss och det kan innebära en längre väntan än vanligt.

Våra kommunvägledare arbetar för att du ska få så bra och snabb service som möjligt men ibland är frågorna många och vi hinner inte ge service lika snabbt som vi hade önskat.

Vi är väldigt glada över att ni som bor i Mölndal hör av sig till oss med sina frågor och vår målsättning är såklart att väntetiden ska vara så kort som möjligt. Tyvärr uppstår det ibland situationer där många ringer samtidigt och då kan väntan kännas lång, säger Annika Nyberg, förvaltningschef på serviceförvaltningen.

Vi arbetar för att ständigt förbättra Kontaktcenter. Därför utbildar vi och anställer fler kommunvägledare för att du som Mölndalsbo ska vara garanterad bästa möjliga service hos oss oavsett om du ringer in, besöker oss eller använder våra digitala tjänster.

Tips för kortare väntan

För att undvika att behöva vänta i telefon så har vi några tips.

Kontakt

Dela på:

Senast uppdaterad