Problem med skolskjutsen

Inför skolstarten har många vårdnadshavare upplevt problem med skolskjutsen. Vi gör allt vi kan för att åtgärda det som blivit fel och få ordning på situationen.

I måndags började höstterminen för våra elever. Många hörde då av sig till oss och meddelade att det varit problem med skolskjutsen både genom försenade och uteblivna bilar. Problemet har fortsatt under tisdagen och även idag, onsdag.

Vi har sedan många år tillbaka ett gott samarbete med Taxi Göteborg som kör våra resor, men just den här gången har något blivit fel. Vi hade igår ett uppföljande möte med Taxi Göteborg för att säkerställa att den information som behövs för att planera resorna ska vara omhändertaget, säger Erica Goding, chef för myndighetsutövning på skolförvaltningen.

Inväntar prognos från Taxi Göteborg

Just nu pågår en dialog med Taxi Göteborg för att få ordning på skolskjutsresorna. Vi har idag skickat en begäran till Taxi Göteborg för att få besked när vi kan förvänta oss att situationen är åtgärdad. Skolskjutsen är en viktig del av skoldagen för våra elever och vi vill såklart att den ska fungera på bästa möjliga sätt.

Vi förstår att situationen har blivit fel och är jätteledsna för den stress och irritation som detta bidragit till, både hos vårdnadshavare och elever. Skolskjutsresorna ska fungera på ett bra sätt och vi arbetar intensivt för att åtgärda detta så fort som möjligt, säger Erica Goding.

Har du blivit drabbad?

Om resorna inte fungerar för ditt barn ska du vända dig till Taxi Göteborg via mejl, skol@taxigoteborg.se. Just nu har Taxi Göteborg hög belastning och svarar snabbare via mejl.

Vi håller berörda vårdnadshavare och de drabbade eleverna informerade kring situationen. Ni kommer att bli kontaktade under dagen med mer information.

Kontakt

Dela på:

Senast uppdaterad