Utebliven sophämtning
Har ditt sopkärl inte blivit tömt? Anmäl det direkt här på webben eller ta kontakt med oss via telefon så tar vi reda på vad det beror på. Vid halt väglag eller oförutsedda händelser kan sophämtningen bli försenad.
Som fastighetsägare eller fastighetsförvaltare ansvarar du för att säkerställa att sopkärlen är tillgängliga för tömning. För att slippa betala avgift för extrahämtning måste du anmäla utebliven sophämtning senast tre dagar efter ordinarie tömningstillfälle. Om sophämtningen uteblir vid avvikelser såsom att kärlet inte är framställt, är överfullt eller avfall är felsorterat, tillkommer en avgift för extratömning.
Om det gått mer än tre dagar och ditt sopkärl är fullt, kan du beställa extratömning mot en avgift på 324 kronor inklusive moms, förutsatt att avfallet i kärlet är rätt sorterat. Vi tar ut en avgift på 694 kr för en extratömning om avfallet är felsorterat.
Om du loggar in i vår e-tjänst så kan du se när din ordinarie tömningsdag är och om det varit något hinder som gjort att vi inte kunde tömma ditt kärl.
Anmäl utebliven tömning av sopkärl
Behandling av personuppgifter
När du beställer slamtömning behandlar tekniska nämnden de personuppgifter du lämnar i enlighet med dataskyddsförordningen. Du har rätt att begära utdrag och rättelse av de personuppgifter som staden behandlar. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter.
Kontakt
Stadsserviceförvaltningen
Göteborgsvägen 11-17
431 82 Mölndal
031-315 10 00 kontaktcenter
Felanmälan vatten, avlopp eller gator efter kontorstid: 031-315 10 00, knappval 2 (kopplas till SOS).
kontakt@molndal.se
Hjälpte den här informationen dig?
Tack
Din synpunkt hjälper oss att göra webbplatsen bättre, för alla.