Translate

Use Google to translate the web site.
We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Translate
Mölndals stads startsida

Kvalitet och utveckling

Mölndals stad ska ge dig god service. För att vi ska hålla en god kvalitet på vårt arbete arbetar vi med ständigt med kvalitet och utveckling.

Servicelöftet

Servicelöftet talar om vad du kan förvänta dig av stadens service. Tycker du inte att vi håller vad vi lovar kan du lämna synpunkter direkt till den förvaltning det berör eller genom ett formulär här på hemsidan.

Synpunkter och klagomål

Synpunkter är en viktigt kunskapskälla för oss att upptäcka fel och brister för att förbättra våra tjänster och service. I Mölndals stad finns ett gemensamt synpunktshanteringssystem "Synpunkter och felanmälan" för att systematiskt dokumentera, besvara, sammanställa och analysera inkomna synpunkter, klagomål och felanmälningar.

Medborgar­undersökningar

Mölndals stad har deltagit tre gånger i Statistiska centralbyråns (SCB:s) medborgarundersökningar, 2010, 2011 och 2012. Tusen mölndalsbor tillfrågades via en enkät om vad de anser om staden som plats, stadens verksamheter och deras möjlighet till inflytande.

Resultat- och verksamhets­uppföljning inom förskola och grundskola

För att utveckla och förbättra verksamheten inom våra förskolor och grundskolor arbetar vi kontinuerligt med att följa upp verksamheterna på olika sätt. Det gör vi till exempel genom att skicka ut enkäter till elever och föräldrar.

Vård och omsorg

Alla utförare, både stadens och externa samarbetspartners, ska arbeta systematiskt för att säkra och förbättra kvaliteten i verksamheterna. Uppföljning och synpunkter från brukare leder till kontinuerlig utveckling.

Kontakt

Mölndals stad
Göteborgsvägen 11-17
431 82 Mölndal
031-315 10 00 växel
031-87 76 68 fax
stad@molndal.se

Stadshusets öppettider
måndag 8.00-16.30
tisdag     8.00-16.30
onsdag   8.00-16.30
torsdag   8.00-16.30
fredag     8.00-16.00

Hjälpte den här informationen dig?

|

Dela på:

Senast uppdaterad 2018-04-26 12.32