Kvalitet och utveckling
Mölndals stad ska ge dig god service. För att vi ska hålla en god kvalitet på vårt arbete arbetar vi med ständigt med kvalitet och utveckling.
Servicelöftet
Vårt servicelöfte talar om vad du kan förvänta dig av stadens service. Tycker du inte att vi håller vad vi lovar kan du lämna synpunkter direkt till den förvaltning det berör eller genom vår e-tjänst.
Servicelöftet
Vårt servicelöfte talar om vad du kan förvänta dig av stadens service. Tycker du inte att vi håller vad vi lovar kan du lämna synpunkter direkt till den förvaltning det berör eller genom vår e-tjänst.
Synpunkter och klagomål
Synpunkter är en viktigt kunskapskälla för oss att upptäcka fel och brister för att förbättra våra tjänster och service. I Mölndals stad finns ett gemensamt synpunktshanteringssystem, Synpunkter och felanmälan" för att systematiskt dokumentera, besvara, sammanställa och analysera inkomna synpunkter, klagomål och felanmälningar.
Medborgarundersökningar
Mölndals stad har deltagit åtta gånger i Statistiska centralbyråns (SCB:s) medborgarundersökning, senast 2024.
Resultat- och verksamhetsuppföljning inom förskola och grundskola
För att utveckla och förbättra verksamheten inom våra förskolor och grundskolor arbetar vi kontinuerligt med att följa upp verksamheterna på olika sätt. Det gör vi till exempel genom att skicka ut enkäter till elever och föräldrar.
Vård och omsorg
Alla utförare, både stadens och externa samarbetspartners, ska arbeta systematiskt för att säkra och förbättra kvaliteten i verksamheterna. Uppföljning och synpunkter från brukare leder till kontinuerlig utveckling.
Hjälpte den här informationen dig?
Tack
Din synpunkt hjälper oss att göra webbplatsen bättre, för alla.