Visuell identitet

I Mölndals stads riktlinjer för visuell identitet finns anvisningar för hur vi som organisation ska uttrycka oss i vår visuella kommunikation.

Mölndals stads visuella identitet visar hur vi kommunicerar visuellt. Den hjälper dig som invånare eller besökare att förstå att alla våra verksamheter är en del av Mölndals stad.

Den visuella identiteten ska skapa igenkänning och tydlighet när du har kontakt med stadens olika verksamheter.

Kontakta oss om du behöver tillgång till manualen för vår visuella identitet

Logotyp

Logotypen är den tydligaste bäraren av stadens varumärke. Den är vårt kännetecken och ska alltid finnas med i våra olika kanaler, såväl tryckta som digitala, så att du som mottagare inte behöver tvivla på att det är Mölndals stad som är avsändare.

Färgpalett

Vår färgpalett, tillsammans med logotypen, är en de viktigaste delarna av vår visuella kommunikation.

Grafiska element

Våra grafiska element är komplement i vår visuella kommunikation och har alla sitt ursprung i vår logotyp.

Varumärket Bästa möjliga Mölndal

Bästa möjliga Mölndal. Varje dag är vårt organisationsvarumärke, vårt gemensamma förhållningssätt. Det beskriver hur vi ska bemöta varandra och de vi är till för. Vi bygger varumärket tillsammans genom god service och bra bemötande.

Dela på:

Senast uppdaterad