Translate

Use Google to translate the web site.
We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Translate
Mölndals stads startsida

Kontaktperson

En kontaktperson kan vara till stor hjälp för dig som på grund av funktionsnedsättning har ett begränsat umgänge eller svårt med sociala kontakter.

Kontaktpersonen hjälper dig att bryta isoleringen och ökar dina möjligheter att delta i fritidsaktiviteter. Med din kontaktperson kan du prata i telefon någon gång i veckan, ta en fika, gå på bio eller annat som intresserar dig.

Vad kostar det?

Att ha en kontaktperson är avgiftsfritt. Däremot kan omkostnader för till exempel aktiviteter, bussbiljett och fika förekomma.

Så ansöker du

Du kontaktar en LSS-handläggare för att göra en ansökan. Ansökan kan göras muntligt via telefon, skriftligt på blankett eller via vår e-tjänst:

Vad händer sedan?

Du träffar en LSS-handläggare och ni går tillsammans igenom din situation. Därefter fattar handläggaren ett beslut som utgår från dina möjligheter och behov.

Stödet får du om dina behov inte kan tillgodoses på annat sätt. Du får ett skriftligt beslut från handläggaren där det står vilken hjälp du har rätt till eller varför du fått avslag på din ansökan.

Att överklaga

Om du inte beviljats det du ansökt om, har du rätt att överklaga. Din handläggare kan hjälpa dig att överklaga. Överklagan ska vara inlämnad senast tre veckor efter att du fått det skriftliga beslutet.

Relaterad information

Kontakt

Vård och omsorg direkt
031-315 24 00

Telefontid
måndag - torsdag kl. 13.00-15.00

Vad är Vård och omsorg direkt?PDF

Vård- och omsorgsförvaltningen
Göteborgsvägen 7
431 82 Mölndal
031-315 10 00 växel
031-315 25 89 fax
vardomsorg@molndal.se

LSS-handläggare
031-315 10 00 växel
må - fr 9.00-10.00

Hjälpte den här informationen dig?

|

Dela på:

Senast uppdaterad 2018-02-20 13.14