Vanliga frågor om avgifter

Här samlar vi de vanligaste frågorna om avgifter. Sidan uppdateras efterhand.

Frågetecken

Hur registreras tiden som fakturan baseras på?

Den utförda tiden registreras av hemtjänstpersonalen. Den sammanlagda tiden kommer att redovisas på din faktura månadsvis.

Vart kan jag vända mig vid frågor om utförd tid?

Har du frågor om tiden som din faktura är baserad på tar du kontakt med planerarna hos din valda hemtjänstutförare. Kontaktuppgifter ska du ha fått av din hemtjänstutförare.

Vart kan jag vända mig vid övriga frågor som rör min faktura?

Vid övriga frågor som rör din avgift eller betalning av fakturor kontaktar du Kontaktcenter.

Hur avslutar jag beviljade hemtjänstinsatser?

Kontakta din biståndshandläggare eller Kontaktcenter så får du hjälp att avsluta insatser och kan ställa frågor som rör ditt biståndsbeslut.

Hur gör jag för att lämna synpunkter om den nya avgiftstaxan?

Lämna en synpunkt via www.molndal.se eller kontakta Kontaktcenter för att få en synpunktsblankett hemskickad.

Kontakt

Vård- och omsorgsförvaltningen
Göteborgsvägen 11-17
Post: Göteborgsvägen 7, 431 82 Mölndal
031-315 10 00 kontaktcenter
031-315 27 49 fax
kontakt@molndal.se

Hjälpte den här informationen dig?

|

Dela på:

Senast uppdaterad 2020-08-26 11.55