Translate

Use Google to translate the web site.
We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Translate
Mölndals stads startsida

Vanliga frågor om avgifter

Här samlar vi de vanligaste frågorna om avgifter. Sidan uppdateras efterhand.

Frågetecken

Hur registreras tiden som fakturan baseras på?

Den utförda tiden registreras av hemtjänstpersonalen. Den sammanlagda tiden kommer att redovisas på din faktura månadsvis.

Vart kan jag vända mig vid frågor om utförd tid?

Har du frågor om tiden som din faktura är baserad på tar du kontakt med planerarna hos din valda hemtjänstutförare. Kontaktuppgifter ska du ha fått av din hemtjänstutförare.

Vart kan jag vända mig vid övriga frågor som rör min faktura?

Vid övriga frågor som rör din avgift eller betalning av fakturor kontaktar du avgiftsenheten.

Hur avslutar jag beviljade hemtjänstinsatser?

Kontakta biståndshandläggarna så hjälper de dig att avsluta insatser samt att svara på övriga frågor som rör ditt biståndsbeslut.

Hur gör jag för att lämna synpunkter om den nya avgiftstaxan?

Lämna en synpunkt via www.molndal.se eller kontakta avgiftsenheten för att få en synpunktsblankett hemskickad.

Kontakt

Biståndsenheten
Vård- och omsorgsförvaltningen
Göteborgsvägen 7
431 82 Mölndal
031–315 10 00

Kommunrehab Mölndal
Bergfotsgatan 2
431 35 Mölndal
031–315 23 53
Telefontid vardagar 10–12

Trygghetslarmet
0708-79 36 73 dag och kväll 
0703-54 76 86 natt 

Hemsjukvård Norr
Centrala Mölndal, Stensjön, Bifrost, Eklanda, Krokslätt
031-315 24 79, vardagar kl. 7.30–15

Hemsjukvård Söder
Lindome, Kållered, Rävekärr, Åby, Balltorp
031-795 31 51 vardagar kl. 7.30–15

Hjälpte den här informationen dig?

|

Dela på:

Senast uppdaterad 2019-10-16 14.37