Translate

Use Google to translate the web site.
We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Translate
Mölndals stads startsida

Idrott och motion

I Mölndal finns det goda möjligheter

att idrotta och motionera.

I naturen finns motionsspår och vägar att vandra på.

Du kan fiska i sjöar och

på vintern kan du åka skidor.


På många ställen i Mölndal finns det anläggningar

där du till exempel kan spela fotboll,

simma, åka skridskor, spela tennis eller rida.


Åbybadet och Aktiviteten

är stora och populära anläggningar.


Simma och lek på Åbybadet

På Åbybadet finns bassänger för dig som vill

simma och motionerna.

 

En annan del av badet finns för dig

som vill leka och ha roligt.

Där finns vattenrutschkanor, bubbelpooler och annat häftigt.

På Åbybadet finns också simskola

för både barn och vuxna.


Läs mer om Åbybadet www.abybad.se



Många sporter på Aktiviteten

Aktiviteten är en stor anläggning

för motion och idrott.

Det finns flera stora sporthallar i Aktiviteten.

Anläggningen används bland annat för

fotboll, basket, bowling, handboll, yoga, gymnastik och dans.


På Aktiviteten arrangeras också tävlingar och matcher.


Boka en lokal

Idrottshallarna, fotbollsplanerna och skridskobanorna

används ofta av idrottsföreningar.

Du som bor i Mölndal kan också boka många av lokalerna.

 

Du kan boka en hall på lokalbokningen

e-post: lokalbokningen@molndal.se

telefonnummer: 031-315 16 60

Kontakta en idrottsförening

I Mölndal finns 200 olika idrottsföreningar.

 

I Föreningsregistret

på Mölndals stads webbplats

kan du hitta föreningen du söker.

e-post: foreningsservice@molndal.se


Näridrottsplatser

I Kållered, Lindome och Mölndal finns

så kallade näridrottsplatser.


Det är mindre idrottsplatser

dit alla kan komma vilken tid som helst.

 

Du behöver inte vara med i en förening

eller boka en tid.

Kontakt

Per Almberg
Fritidskonsulent
Kultur- och fritidsförvaltningen
031-315 16 75
per.almberg@molndal.se

Hjälpte den här informationen dig?

|

Dela på:

Senast uppdaterad 2018-02-20 13.22