Translate

Use Google to translate the web site.
We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Translate
Mölndals stads startsida

Mölndals stadsmuseum

Mölndals stadsmuseum ligger i Kvarnbyn.

På museet kan du se och uppleva

hur det var att leva i Mölndal för länge sedan.

På museet finns flera olika utställningar

som berättar om Mölndals historia och kultur.

Öppna magasinet

I utställningen Öppna magasinet kan du se många olika saker

som människor har använt i vardagen och på arbetet

de senaste hundra åren.


Här kan du se och känna på gamla kakburkar,

fotbollsskor, leksaker och mycket mer.


Lyx från Lindome

I Lindome har det funnits

många duktiga snickare som gjorde möbler.

I utställningen Lyx från Lindome

kan du se några stolar

som har gjort Lindome känt i hela Sverige.

Gratis inträde

Det kostar inget att besöka Mölndals stadsmuseum.

Adressen är Kvarnbygatan 12.

Museet har öppet tisdag – söndag

klockan 12–16.

 

Mölndals museum på webben

Läs mer om Mölndals stadsmuseum på internet:

museets webbplats ser du

vilka utställningar som finns just nu.


Kontakt

Hjälpte den här informationen dig?

|

Dela på:

Senast uppdaterad 2018-02-20 13.22