Translate

Use Google to translate the web site.
We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Translate
Mölndals stads startsida

För barn

Sagostunder, filmvisning och familjeträffar är exempel på aktiviteter som Mölndals stad ordnar för barn.

I Mölndal finns det öppna förskolor i Balltorp, Åby, Kållered, Ryet och Lindome.

Här kan man leka, sjunga och fika tillsammans och träffa andra familjer.

De öppna förskolorna erbjuder alla nyanlända familjer med barn från 0 till 6 år ett så kallat introduktionsbesök. Då får du veta mer om vad en öppen förskola är. Det kommer också att finnas en tolk på plats.

Från och med september 2019 erbjuder stadens öppna förskolor stödsamtal till nyanlända vårdnadshavare inför förskolestarten. Mer information finns här.

Film och teater visas på Kulturhuset Möllan. Där ordnas bio för barn i förskola och skola.

På loven visas film för lediga barn. Aktuellt program finns på Kulturhuset Möllans webbplats.

Under sommaren kan skolbarn mellan 9 och 16 år åka badbuss till Djursjön för att bada, paddla, fiska och mycket annat.

Lekplatser

I Mölndal finns mycket att välja på när du vill leka. Nästan oavsett var du bor kan du hitta en lekplats i närheten.

Flera av lekplatserna är tillgänglighetsanpassade, för att det ska vara enkelt för alla att leka där.

Kontakt

Mölndals stad
Göteborgsvägen 11-17
431 82 Mölndal
031-315 10 00 växel
031-87 76 68 fax
stad@molndal.se

Stadshusets öppettider
måndag 8.00-16.30
tisdag     8.00-16.30
onsdag   8.00-16.30
torsdag   8.00-16.30
fredag     8.00-16.00

Hjälpte den här informationen dig?

|

Dela på:

Senast uppdaterad 2019-08-14 10.32