Translate

Use Google to translate the web site.
We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Translate
Mölndals stads startsida

Mölndals stadsmuseum

Mölndals stadsmuseum ligger i Kvarnbyn.
På museet kan du se och uppleva
hur det var att leva i Mölndal för länge sedan.

På museet finns flera olika utställningar
som berättar om Mölndals historia och kultur.

Öppna magasinet

I utställningen Öppna magasinet kan du se många olika saker
som människor har använt i vardagen och på arbetet
de senaste hundra åren.

Här kan du se och känna på gamla kakburkar,
fotbollsskor, leksaker och mycket mer.

Lyx från Lindome

I Lindome har det funnits
många duktiga snickare som gjorde möbler.
I utställningen Lyx från Lindome
kan du se några stolar
som har gjort Lindome känt i hela Sverige.

Fritt inträde

Det kostar inget att besöka Mölndals stadsmuseum.
Adressen är Kvarnbygatan 12.
Museet har öppet tisdag–söndag
klockan 12–16.

Mölndals museum på webben

Läs mer om Mölndals stadsmuseum på internet.
museets webbplats ser du
vilka utställningar som finns just nu.

Kontakt

Hjälpte den här informationen dig?

|

Dela på:

Senast uppdaterad 2019-06-03 13.14