Kaféet i Stadshusparken öppnar 1 juni
Den 1 juni öppnar Gurras Sommarkafé i Stadshusparken för sommarsäsongen. Kaféet drivs även i år av ungdomar. Det kommer finnas fika, glass och picknickkorgar hela sommaren. I år utökas dessutom öppettiderna med lördagsöppet.

På måndag den 1 juni öppnar Gurras Sommarkafé i Stadshusparken för sommarsäsongen. Kaféet invigs klockan 10.30 av Jacob Wihlborg, och Gustav ”Gurra” Östlind berättar om sommarens planer och aktiviteter.
Efter förra årets lyckade satsning är kaféet tillbaka med nya ungdomar bakom disken. Verksamheten drivs tillsammans med ungdomar från KAA, introprogrammen, Studion och Sprint, som får möjlighet att samla arbetslivserfarenhet under sommaren.
Besökare kan se fram emot flera uppskattade inslag från förra året. Picknickkorgarna återkommer och det blir även gelato och glass i sommar.
En nyhet för i år är att kaféet håller öppet även på lördagar.
Öppettider
- Måndag–fredag: 10.30–16.00
- Lördag: 11.00–15.00
Under stadsfestivalen
- Fredag 5 juni: 10.30–20.00
- Lördag 6 juni: 11.00–17.00
Välkommen till Stadshusparken för fika, glass och sommarhäng!
Uppdaterad: