SMS-avisering
När vi har viktig information om ett vattenavbrott eller annan situation som påverkar vatten- och avloppsförsörjningen, behöver vi nå dig så snabbt som möjligt. Vi använder oss då av en sms-tjänst.
Vem får sms-avisering?
Du som är folkbokförd på en adress i Mölndal, Lindome eller Kållered och har en mobiltelefon registrerad på samma adress får en sms-avisering om din adress eller område där du bor påverkas av en vattenläcka eller annan driftsstörning i vattenledningsnätet.
Ditt mobilnummer hämtas normalt från din teleoperatörs databas, men det är inte alla som delar adresser. Du kan då själv behöva registrera dig i vår tjänst.
Våra tider för utskick av SMS är alla dagar i veckan mellan kl 6 - 23. Vi skickar inte sms i försäljnings- eller marknadsföringssyfte. Om du saknar vatten men inte fått något meddelande, ring alltid in.
Exempel på tillfällen då vi skickar SMS:
- Vattenavstängningar från kommunens sida
- Vattenläckor
- Planerade vatten- och avloppsarbeten
- Förändring av vattenkvalitet
- Otjänligt vatten
- Kokningsrekommendation
- Trafikpåverkan på små gator på grund av VA-arbete.
- Översvämningsrisker.
Då skickar vi inte SMS:
- När en VA-kund begär en avstängning för arbete på sin fastighet. Då ska fastighetsägaren informera sina grannar eller gå via samfällighetens/bostadsrättsföreningens styrelse för att informera övriga.
Registrera eller avregistrera ett mobilnummer
Notera att vi inte har möjlighet att se om mobilerna faktiskt befinner sig i området, utan urvalet sker efter den adress numret står bokfört på. Om din operatör inte delar adresser med andra tjänster, som hitta.se, får vi inte numret. Du kan kontrollera nedan om ditt nummer finns registrerat.
Finns inte ditt nummer kan du registrera det och vill du inte få våra meddelanden kan du avregistrera dig. Kom ihåg att kontrollera om ditt nummer finns med efter att du bytt operatör eller flyttat. Du kan även välja att lägga till en e-post till en adress.
Du måste ha telefonen till hands eftersom du kommer att få en bekräftelsekod som du ska ange.
Observera att du ska ange gata och gatunummer i olika fält när du är i det steget av registreringen.
Relaterad information
Kontakt
Stadsserviceförvaltningen
Göteborgsvägen 11-17
431 82 Mölndal
031-315 10 00 kontaktcenter
Felanmälan vatten, avlopp eller gator efter kontorstid: 031-315 10 00, knappval 2 (kopplas till SOS).
kontakt@molndal.se
Felanmälan på vatten kvällar och helger:
031-315 10 00 (knappval 2)
Hjälpte den här informationen dig?
Tack
Din synpunkt hjälper oss att göra webbplatsen bättre, för alla.