Translate

Use Google to translate the web site.
We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Translate
Mölndals stads startsida

SMS-avisering

När vi har viktig information om ett vattenavbrott eller annan situation som påverkar vatten- och avloppsförsörjningen, behöver vi nå dig så snabbt som möjligt. Vi använder oss då av en SMS-tjänst.

Vem får SMS-avisering?

Du som är folkbokförd på en adress i Mölndal, Lindome eller Kållered och har en mobiltelefon registrerad på samma adress får automatiskt en sms-avisering om din adress eller område där du bor påverkas av en vattenläcka eller annan driftsstörning i vattenledningsnätet. 

Ditt mobilnummer hämtas från din teleoperatörs databas. Våra tider för utskick av SMS är alla dagar i veckan mellan kl 6-23. Vi skickar inte SMS i försäljnings- eller marknadsföringssyfte.

Exempel på tillfällen då vi skickar SMS:

  • Vattenavstängningar
  • Vattenläckor
  • Planerade vatten- och avloppsarbeten
  • Förändring av vattenkvalitet
  • Otjänligt vatten
  • Kokningsrekommendation

Registrera eller avregistrera ett mobilnummer

Notera att vi inte har möjlighet att se om mobilerna faktiskt befinner sig i området, utan urvalet sker efter den adress numret står bokfört på.

Om du inte vill ha SMS till en viss mobiltelefon kan du gå in och avregistrera telefonnumret via länken nedan. Där kan du även ändra din registrerade adress eller välja att lägga till ett mobilnummer eller e-post. Du måste ha telefonen till hands eftersom du kommer att få en bekräftelsekod som du ska ange på webbplatsen.

Kontakt

Teknisk kundservice
Tekniska förvaltningen
031-315 15 80 vardagar kl 8-12, 13-15
teknisk.kundservice@molndal.se

Akuta ärenden efter kontorstid
Till exempel vattenläckor, vattenavbrott, gatuproblem, fara för allmänhet:
031-87 18 00 (kopplas till SOS Alarm)

Hjälpte den här informationen dig?

|

Dela på:

Senast uppdaterad 2018-02-20 12.51